sep 08, 2020 Banen en opleidingen

Procurement Consultant

Jouw verantwoordelijkheden

De inkoopafdeling is de centrale afdeling inkoop en leveranciersmanagement van ABN AMRO die samen met ondernemingen op inkoopvraagstukken zoekt naar de beste oplossing voor de bank. Dit omvat het stellen van doelen, het uitvoeren van marktonderzoek, het selecteren van leveranciers, het biedproces, onderhandelen en last but not least het beheer van leveranciers na aankoop.

Daarnaast zijn we steeds actiever met organisaties in gesprek om structurele verbeteringen door te voeren bij de inkoop, zoals het volledig integreren van duurzaamheid in het inkoopproces. Inkoop kan niet alleen geld besparen door slimme transacties te doen, maar het kan belanghebbenden ook voorzien van marktkennis, partnerschappen aangaan en een katalysatorrol spelen bij het bijdragen aan de strategie van ABN AMRO.

Wat is je volgende stap? Werk hard voor je doelen en ontwikkel je professioneel en persoonlijk. Vertel ons uw verhaal. We zijn benieuwd!

Je werk

Inkoop is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een strategische sparringpartner op het gebied van inkoop en leveranciersvraagstukken. Zo zijn wij naast het gebruikelijke inkoopproces ook actief betrokken bij de samenwerking tussen ABN AMRO en externe organisaties. We begrijpen de markt en begrijpen de trends en ontwikkelingen binnen een bepaalde inkoopcategorie.

In deze functie maak je deel uit van de -grote zelforganisatie-personeels-, professionele diensten-, reis- en marktdatateams. We zijn op zoek naar een gedreven collega die gespecialiseerd is in de categorie human resources. Je neemt voornamelijk deel aan inkoopprojecten op het gebied van personeelsbeloningen en leren en ontwikkeling. Overweeg liquiditeitskwesties, verzekeringen of training op maat voor ABN AMRO Bank N.V. Door samenwerking met interne belanghebbenden stelt het u in staat om de gestelde doelen met het beste resultaat te behalen en het beste resultaat voor ABN AMRO te behalen. Ook in een complexe werkomgeving kun je het overzicht bewaken en stakeholders goed adviseren.

Werkomgeving

Jij en een team van 13 collega’s werken in Zuidas, Amsterdam. In zekere zin valt de interne inkoop van I&T onder CITO. Wij zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van het inkoopproces, leveranciers- en contractbeheer, administratieve administratie en strategische inkoopaanbevelingen. De (interne) belanghebbenden bij de aanbesteding zijn medewerkers van alle entiteiten binnen de bank (inclusief internationale kantoren en dochterondernemingen). Op de inkoopafdeling werken ongeveer 60 mensen. We zijn resultaatgericht en hebben een informele cultuur.

Het succes van onze organisatie hangt af van de kwaliteit van onze medewerkers en hun ideeën. De combinatie van cultuur, kennis en ervaring brengt werkelijk verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten. Diversiteit is daarom uitermate belangrijk voor onze organisatie. Om ervoor te zorgen dat iedereen bij ABN AMRO zijn eigen kwaliteiten ontwikkelt, moedigen we alle collega’s aan om een ​​inclusieve cultuur van participatie en waarde te voelen.

Je profiel

Doordat het team grotendeels zichzelf organiseert, heb je veel ruimte en verantwoordelijkheidsgevoel en moet je deze verantwoordelijkheid ook nemen. Daarnaast ben je een gemakkelijk aanspreekpunt. U kunt zowel intern als extern actief in contact blijven met ABN AMRO vanuit zakelijk perspectief. Je bent actiegericht en resultaatgericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. U kunt verbinding maken en relaties opbouwen met belanghebbenden.  U kunt de belangen en doelen van belanghebbenden begrijpen en hen vragen naar hun motivaties. Ook in moeilijke gesprekken kunt u rechtop blijven. Daarnaast beschik je over strategische inzichten en weet je hoe je de strategie van ABN AMRO kunt vertalen naar specifieke inkoopactiviteiten. Je hebt adviesvaardigheden; analytisch vermogen, beoordelingsvermogen, ontdekt de problemen achter de problemen en communiceert overtuigend.

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

  • Verbindingen leg je door samen te werken
  • Je beschikt over analytisch en strategisch denkvermogen
  • Je bent resultaatgericht, ondernemend en in staat om verder in te kopen
  • Je hebt ervaring en / of affiniteit met de inkoop van personeelsdiensten
  • Kennis van inkoop en “waardeketen” -methodiek, evenals kennis en ervaring in inkoopcategorie HR heeft de voorkeur
  • Werk- en denkniveau van WO of HBO; bij voorkeur heb je ervaring met human resource inkoop en leveranciersmanagement

Wij bieden

We geven je veel ruimte om te groeien en geven je de beste vrijheid. Af en toe werken vanuit huis? We zorgen voor goede faciliteiten en kunnen thuis flexibel werken. Op de inkoopafdeling zorg je ervoor dat je de hard- en soft skills hebt: van dialoogvaardigheden tot kennis van inkoopmethodes. Daarnaast is er binnen je functie veel ruimte voor ontwikkeling en krijg je alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan!

Naast uitdagend werk biedt ABN AMRO ook een jaarsalaris van 36.500 tot 68.000 euro op basis van 36 uur werk per week. Daarnaast heb je 11% van je budget voor secundaire arbeidsvoorwaarden, waarmee je flexibele arbeidsvoorwaarden kunt inkopen. Daarnaast bieden we u jaarlijks openbaar vervoer, een goede pensioenregeling en een persoonlijk ontwikkelingsbudget van 1.000 euro per jaar.

https://www.vindazo.nl/keywords/procurement-manager.html