SEO wordt uitgevoerd door zoekmachine optimalisatie bureaus. U weet misschien dat SEO een organische wijze is om hoog in Google te komen, waar SEA een manier is om een plek bovenaan in Google te kopen. In dit artikel wordt in eerste instantie ingezoomd op de stappen die tijdens de SEO optimalisatie die door een zoekmachine optimalisatie bureau (of uzelf) genomen worden. Daarna wordt zoekmachine optimalisatie naast SEA gelegd, om te vergelijken wat de voor- en nadelen van elke methode om bovenaan in Google te komen zijn.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) bureau stappenplan

Zoekmachine optimalisatie (SEO) bureaus zijn gespecialiseerd in website optimalisatie. Hiermee wordt bedoeld dat een website zo is opgesteld op basis van techniek, SEO content en linkbuilding, dat u bovenaan in Google geplaatst kunt worden. Zoekmachine optimalisatie bureaus houden dit stappenplan niet blind aan, maar passen zich aan, wanneer een analyse uitwijst dat bepaalde tactieken van SEO beter werken dan anderen. Toch wordt er altijd eerst gekeken naar de techniek van een website. Deze moet ervoor zorgen dat crawlers van Google gemakkelijk op de website kunnen zoeken en alles kunnen interpreteren. Om het juiste over te brengen schrijven SEO bureaus SEO content. Dit houdt in dat er met het schrijven en plaatsen van zaken op de website gelet wordt op zoekwoorden die door uw doelgroep veel gebruikt worden. Zodoende wordt er verzekerd dat u op de juiste plekken in Google bovenaan wordt geplaatst om uw doelgroep te bereiken. De laatste stap – linkbuilding – vindt niet plaats op de website zelf, maar op andere websites. Omdat zoekmachine optimalisatie bureaus een verwijzing naar uw website laten plaatsen, kan er meegelift worden op het vertrouwen dat de andere website van Google heeft gekregen.

Waarom SEO of SEA?

Zowel zoekmachine optimalisatie (SEO) als Google adwords campagnes (SEA) hebben voor- en nadelen. Beginnend met zoekmachine optimalisatie is het natuurlijk jammer dat er veel tijd in zit en het toch geld kost om SEO goed te laten uitvoeren door een zoekmachine optimalisatie bureau. Het kan enkele weken duren voor een SEO bureau uw website hoog in Google heeft staan. Bij SEA staat u direct bovenaan in Google, omdat u hier direct voor betaalt. Nadelen hiervan zijn echter dat dit relatief duur is, u sowieso als advertentie wordt weergegeven en er na de campagne niets overblijft van uw goede positie. Met een investering in een zoekmachine optimalisatie bureau zorgt u ervoor dat u in elk geval structureel bovenaan in Google staat. Door het enigszins bij te houden (eventueel door een zoekmachine optimalisatie bureau) zal u voor een langere periode bovenaan in Google blijven staan. Huur direct het SEO bureau SAM Online Marketing in om tussen organische resultaten bovenaan in Google te komen staan!

 

https://www.samonlinemarketing.nl/