Updated : mei 29, 2019 in Computers / Shopping

De voordelen van een virtual assistant voor iedere ondernemer

Naar mijn mening zou iedere zelfstandig ondernemer beter af zijn met een virtual assistant.  Het hebben van een eigen bedrijf slokt enorm veel tijd en energie op. Je bent altijd aan het werk, social media aan het checken en je administratie aan het bijwerken. Er blijft maar weinig tijd over voor je privéleven en vrije tijd. Een virtual assistant is hierbij een echte uitkomst.

Wat is een virtual assistant?

Een virtual assistant is, zoals de naam al weggeeft, een onderneming die virtueel een andere onderneming assisteert. Vaak gebeurd dit via internet, e-mail, telefonisch, Skype of andere online platformen of online omgevingen. Hierbij is het belangrijk dat de VA en de ondernemer elkaar goed kennen zodat de samenwerking zo soepel mogelijk verloopt. Zo kan de zelfstandig ondernemer zich op andere belangrijke zaken focussen en kan de VA zich focussen op bijvoorbeeld administratieve of secretariële zaken.

Welke voordelen heeft een VA?

Een VA brengt vele voordelen met zich mee. Gezien de VA ook zelf een ondernemer is, kan hij of zij zich verplaatsen in uw situatie. De VA heeft een eigen, vaste werkomgeving dus u hoeft enkel te betalen voor de service die hij of zij levert. Bovendien wordt er meer werk gedaan in een kortere tijdsperiode omdat de VA zelfstandig werkt terwijl u bezig bent met uw eigen werk. U vergroot ook de bekendheid van uw bedrijf omdat u bepaalde taken uit handen geeft – denk hierbij bijvoorbeeld aan de social media. Iemand anders kan met een frisse blik kijken naar uw social media kanalen. Houd wel in gedachten dat elke VA zijn eigen expertise heeft: zo kan de één gespecialiseerd zijn in social media en een andere in het schrijven van teksten en weer een ander in administratieve zaken. Zorg er dus voor dat u een VA inhuurt die past bij uw wensen.

Waar kan een VA mij bij helpen?

Een VA kan u helpen bij een hele hoop zaken. Hier een aantal zaken op een rijtje waarvoor u een VA kunt inhuren: agendabeheer, het beantwoorden van e-mails, schrijven van teksten, personeelsadministratie, organiseren van evenementen en trainingen, nieuwsbrieven opzetten, social media en nog veel meer.  Kijk op de website van SAM Assistants voor meer informatie.