Klanttevredenheid, een begrip dat tegenwoordig enorm bekend is. Voor bedrijven is het tegenwoordig enorm belangrijk om de klanten tevreden te houden. Dit komt omdat klanten tegenwoordig niet trouw zijn. Er is tegenwoordig enorm veel concurrentie dus klanten hebben alle keuze. Klanten kunnen elke dag opnieuw uit honderden verschillende bedrijven kiezen. We merken de laatste jaren ook dat door de invloed van het internet deze klanten ook internationaal meer gaan kopen. Ze kijken meer en meer online en kopen bijvoorbeeld producten uit Spanje of China. Voor de ondernemer in Nederland is het dan lastig om gezien te worden door de consument. Daarom is en blijft de vraag voor vele bedrijven: Wat wil je consument? En hoe houd ik de klant tevreden? We merken dat in de praktijk de meeste bedrijven heel erg focussen op de eerste vraag. Maar wat zij niet beseffen is dat de tweede vraag minstens zo belangrijk is. Klanten die blijven kopen leveren namelijk veel meer op dan een consument die één keer wat bij het bedrijf koopt. Dus mijn advies is zorg dat je als bedrijf de klanten tevreden houdt. Dit lijkt misschien heel lastig, maar een goed begin is al snel gemaakt. De eerste stap is communicatie, doormiddel van een telefoonservice bijvoorbeeld. Wanneer u wilt weten wat klanten willen zult u met ze moeten communiceren. Hierbij werkt directe communicatie eigenlijk wel het beste. Klanten kunnen door de telefoon direct met uw medewerkers praten. Zo kunt u precies de vragen stellen waarvan u de antwoorden graag wilt weten. Daarnaast kunnen klanten ook heel eerlijk aangeven wat zij niet of wel fijn vinden. Van klachten leert een bedrijf echt een hoop! Heeft u nu zelf geen tijd voor een telefoonservice? Dan zou ik u willen aanraden gebruik te maken van een externe telefoonservice. Meer informatie hierover kunt u vinden op bizziphone.com.

https://www.bizziphone.com/